Kolor jest ważnym aspektem, jeśli nie najważniejszym w projekcie. Może wpływać na znaczenie tekstu, sposób poruszania się użytkowników po określonym układzie i ich odczucia. Dzięki zrozumieniu teorii kolorów możesz bardziej świadomie tworzyć efekty wizualne, które wywierają wpływ. Zrozumienie, jak kolory współdziałają ze sobą, jaki wpływ mogą mieć na nastrój i emocje oraz jak zmieniają wygląd i styl projektu, ma kluczowe znaczenie dla wyróżnienia się wśród konkurencji.
Czym jest teoria koła kolorów.
Koło kolorów powinien każdy kojarzyć z zajęć plastycznych w szkole. Dla przypomnienia kilka ważnych zasad. Koło dzielimy na 3 rzędy kolorów:
1. Kolory podstawowe — czerwony, niebieski, żółty;
2. Kolory dodatkowe — fioletowy, pomarańczowy, zielony;
3. Kolory trzeciorzędne — podstawowe + drugorzędne
Jak wybrać paletę kolorów w 3 prostych krokach?
Krok 1. Zacznij od ustalenia użyteczności i przejrzystości Twojego projektu.
Głównym celem projektowania doświadczenia powinna być użyteczność i przejrzysta nawigacja. Pamiętaj więc, aby naszkicować swój projekt, zanim przejdziesz do wyboru palety kolorów.
Krok 2. Wybierz typ palety.
Wybierz paletę najlepiej pod estetykę Twojej marki, poniżej 3 najprostsze schematy:
• Monochromatyczny
Kolorystyka składa się z różnych odcieni jednego odcienia.
• Analogiczny:
Te palety wyrażają jednolitość i spójność, ponieważ zostały wykorzystane kolory po kolei z każdej strony z koła kolorów.
Uzupełniający:
Uzupełniające palety kolorów są tworzone przez użycie dwóch kolorów po przeciwnych stronach koła kolorów.
Krok 3. Użyj zasady 60/30/10 procent koloru.
Pomysł polega na tym, aby użyć trzech kolorów: koloru głównego dla 60% projektu, koloru drugorzędnego dla 30% projektu i koloru akcentującego dla ostatnich 10%.
Mowa jest srebrem, a milczenie złotem, to czym kierować się przy kreowaniu wizerunku firmy?
Tak jak wspominałam wyżej, skup się na całej identyfikacji wizualnej, kolor jest ważny, natomiast nawet najlepiej wyglądająca strona internetowa lub produkt z doskonałym doborem kolorów nie wystarczy, aby zatrzymać odwiedzających, jeśli nie mogą znaleźć tego, czego szukają.
Narzędzia, które pomogą Ci dopasować, idealne palety kolorów dla Twojego projektu.
• Adobe Color Wheel
• ColorBox
• ColorDrop
• Gradient Hunt
• Happy Hues
• Material UI
Szukasz projektanta, który ożywi Twój projekt i wyrazi Twoją wyjątkową markę za pomocą spójnych barw i palet kolorów? Skontaktuj się ze mną mailowo na adres: karolina.kubera@strategiawizualna.pl, ustalimy wspólnie brief oraz główny cel realizacji projektu 🙂
Pomyślnych projektów 🚀
Karolina • Strategia wizualna